دانلود رایگان پایان نامه

دانلود رایگان پایان نامه - 2
امروز دوشنبه 01 آبان 1396
تبليغات تبليغات

تبلیغات

دانلود مقالات معماری

مطالعات دانشکده هنرومعماری

توضیحات

مطالعات دانشکده هنرومعماری

چکیده:

ایران کشوری با سابقه تمدن چند هزار ساله است که در مطالعه هر دوره تاریخی آن با شواهد بسیاری مبنی بر توجه به علم و دانش روبرو هستیم و از مدارس و مراکز علمی فراوانی که درحکم دانشگاه های امروزین بوده اند نشانی به دست آوریم. مدارسی که از لحاظ هنر معماری بی بدیل اند. چنین سابقه تمدنی و قدمت مدرسه سازی این پرسش را در ذهن متبادر می کند که چرا مدارس و دانشگاه های امروزین ما در فضای مناسبی قرار ندارند و چرا توان ساخت و سازه های مناسب و در خور، با عملکرد آن، جای خود را به بناهای بی روح و نامتناسب با کارکرد آن داده است و چرا در ساخت مدارس و دانشگاه ها کمتر به فضای پیرامونی و چشم اندازه های بنا توجه می شود و ده ها پرسش دیگر که همگی در    ساخت و سازه های امروزین با بناهای گذشته خودمان و ساخت و سازه های امروز جهان به ذهن خطور می کند.

بی تردید این پرسش ها و نیز جای خالی چنین بناهایی در شهرهای با سابقه تمدن و تاریخ بیشتر نمایان می شود که می توان تمامی پرسش های فوق را در خصوص آن مطرح نمود.

مطلب قابل بیان دیگر آن است که پرسیده شود چرا در بسیاری از دانشکده های هنر و معماری در شهرهای مختلف ایران به ویژه آن شهرهایی که سابقه تاریخی دارند، دانشکده ها در ساختمانهای قدیمی و تاریخی شهر قرار دارند؟ آیا علت این کار ایجاد ذهنیت هنری در دانشجویان است؟ یا آن که این فضاها مناسب از بناهای امروزی هستند؟

جدای از ایجاد ذهنیت هنری در دانشجویان است؟ یا آن که این فضاها مناسب از بناهای امروزی هستند؟ جدای از ایجاد ذهنیت هنری برای دانشجویان که حتی می توان به شیوه های دیگری القاء….

 

فصل اول: هنر

۱-۱- تعریف هنر

۱-۲-شناخت هنر

۱-۲-۱-حس زیبایی

۱-۲-۲-تعریف زیبایی

۱-۲-۳-تمایز هنر و زیبایی

۱-۳-مفهوم هنر، هنرمند و اثر هنری

۱-۳-۲-اثر هنری

۱-۴-دسته بندی هنر

۱-۵-ریشه هنر

۱-۶-اصول و ارکان هنر

۱-۷-هنر اجتماعی

۱-۷-۱-هنر و ارتباط

۱-۷-۲-وضعیت کنونی هنر ایران و راه های احیاء آن

۱-۸-نظریه هنرمندان

۱-۹-هنر از دید حکما و فلاسفه

فصل دوم: آموزش

۲-۱-تعلیم و تربیت

۲-۲-تعریف تدریس

۲-۳-انواع هدفهای تعلیم و تربیت

۲-۴-تابع و متغیر در تدریس

۲-۵-تدریس و روش

۲-۶-ارتباط یادگیری و روش تدریس

۲-۷-اصول تدریس خوب

۲-۸-آموزش و پرورش

۲-۹-هدف از آموزش

۲-۱۰-تأثیر آموزش بر فرهنگ

۲-۱۱-تأثیر فرهنگ بر جامعه

۲-۱۲-آموزش هنر

۲-۱۳-هنر اجتماعی و آموزش

۲-۱۴-آموزش عالی

۲-۱۵-اهداف منطقه ای کردن آموزش عالی

۲-۱۶-جمعیت دانشجویان کشور

۲-۱۷-جمعیت دانشجویان استان

۲-۱۸-پراکندگی دانشجویان دانشگاه کرمان در گروه های آموزشی

فصل سوم: نهاد هنری

۳-۱- تعریف دانشگاه

۳-۲-تاریخ آموزش عالی در ایران

۳-۳-پیش از اسلام

۳-۴-دوران اسلامی

۳-۵-دوره معاصر

۳-۶-اولین دانشگاه جامع ایران

۳-۷-تاریخچه دارالفنون

۳-۸-دوران پهلوی دوم و توسعه

۳-۹-تاريخچه آموزش معماری در کرمان

۳-۱۰-تاریخچه دانشکده هنرهای زیبا: (پردیس فعلی هنرهای زیبا)

۳-۱۱-تاريخچه آموزش معماری در کرمان

فصل چهارم: بررسی نمونه ها

۴-۱-مدرسه معماری باهاوس

۴-۱-۱-بررسی پلانهای مدرسه

۴-۱-۲-معرفی بخشهای مختلف ساختمان

۴-۲-مدرسه معماری ندرلند در شهر رتردام

۴-۳-مدرسه هنر سنگاپور

۴-۴-دانشگاه معماری هاروارد

فصل پنجم: مطالعات زمینه

۵-۱-موقعیت جغرافیایی استان

۵-۲- شرایط آب و هوایی منطقه

۵-۳- ویژگیهای طبیعی استان

۵-۳-۱-کوه ها

۵-۳-۲-  خـاک

۵-۴-منابع آب استان

۵-۴-۱-قنـات

۵-۵-نوع اقلیم استان

۵-۶-بارندگی در استان کرمان

۵-۷-بادهای غالب

۵-۸-رطوبت

۵-۹-جغرافیای سیاسی

۵-۱۰-صنایع و معادن

۵-۱۱-نحوه گسترش شهر کرمان

۵-۱۲-فرم ساختمان در رابطه با اقلیم

۵-۱۳-اقليم گرم و خشك (ساختمان در اين اقليم)

فصل ششم: شناخت سایت

۶-۱-نقشه موقعیت سایت

۶-۲-عوامل موثر در انتخاب سایت

۶-۳-وضعیت طبیعی زمین

۶-۴-هندسه سایت

۶-۵-بررسی جهت گسترش سایت به بیرون

۶-۶-دسترسیهای سایت

۶-۷-کاربریهای همجوار سایت

۶-۸-کاربریهای محدوده سایت

فصل هفتم: مطالعات برنامه ریزی

۷-۱-تعاریف فضاهای مورد نیاز برآورد زیربنای آنها

۷-۲-بخش آموزش

۷-۲-۱-فضای آموزش مطلوب

۷-۲-۲-استاد

۷-۲-۳-شاگرد

۷-۲-۴-روش ها

۷-۲-۵-ملاک های ارزیابی

۷-۲-۶-محتوای آموزش

۷-۲-۷-مکان آموزش

۷-۳-امکانات فضائی لازم

۷-۴-آموزش عملی ( آتلیه ها  و کارگاهها )

۷-۵-آتلیه نقشه کشی

۷-۶-کارگاههای چند منظوره

۷-۷-کارگاه طراحی  و ساخت ماکت

۷-۸-مشخصات و ابعاد کارگاه ماکت

۷-۸-فضای خدماتی کارگاه و آتلیه

۷-۸-۱-اتاق مربی

۷-۹-فضای آموزشی نظری کل رشته های آموزشی ( کلاسهای درسی و سمینار)

۷-۱۰-کارگاه طراحی پایه سطح یک

۷-۱۱-کارگاه نقاشی سطح یک

۷-۱۲-کارگاه نقاشی سطح یک

۷-۱۳-کارگاه نقاشی سطح دو

۷-۱۴-کارگاه نقاشی سطح دو

۷-۱۵-کارگاه عکاسی پایه

۷-۱۶-کارگاه عکاسی پایه

۷-۱۷-کارگاه تخصصی

۷-۱۸-کارگاه عکاسی تخصصی

۷-۱۹-فضاهای کمک آموزشی

۷-۱۹-۱-کتابخانه تخصصی

۷-۲۰-قسمت تحقیقات

۷-۲۱-موقعیت فضاهای مورد نیاز

۷-۲۲-آمفی تئاتر وسالن اجتماعات

۷-۲۳-بخش طراحی کامپیوتری

۷-۲۴-آتلیه عکاسی

۷-۲۵-سایرفضاهای مورد نیاز ومرتبط به آتلیه عمومی

۷-۲۶-قسمت اداری

۷-۲۶-۱-بخش اداری دانشکده

۷-۲۷-کارگاههای کمک آموزشی

۷-۲۸-مشخصات عمومی کارگاهها

۷-۲۹-کارگاه ساختمان

۷-۳۰-کارگاه سفال و سرامیک

۷-۳۱-کارگاه چوب

۷-۳۲-کارگاه فلز

۷-۳۳-فضاهای خدماتی تسهیلاتی رفاهی

فصل هشتم: طراحی(پلان و سه بعدی)

۸-۱-اهداف طراحی دانشکده

—————————

توضیحات فایل :

فرمت این فایل بصورت Word  وشامل ۱۴۱ صفحه مطالعات کامل می باشد.

هزینه محصول : ۲۰٫۰۰۰ تومان

حجم فایل : ۱۰ مگابایت

————————————————————————

دسته بندي: رساله های کارشناسی,

دانلود رساله دانشگاه هنر

توضیحات

دانلود رساله دانشگاه هنر

فهرست مطالب

فصل اول: هنر……………………………………………………………………………………………

۱-۱- تعریف هنر………………………………………………………………………………………………………………………. ۱

۱-۲-شناخت هنر……………………………………………………………………………………………………………………… ۲

۱-۲-۱-حس زیبایی…………………………………………………………………………………………………………………. ۵

۱-۲-۲-تعریف زیبایی………………………………………………………………………………………………………………. ۵

۱-۲-۳-تمایز هنر و زیبایی………………………………………………………………………………………………………. ۶

۱-۳-مفهوم هنر، هنرمند و اثر هنری………………………………………………………………………………………. ۷

۱-۳-۲-اثر هنری………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۰

۱-۴-دسته بندی هنر……………………………………………………………………………………………………………….. ۱۱

۱-۵-ریشه هنر………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۳

۱-۶-اصول و ارکان هنر…………………………………………………………………………………………………………….. ۱۶

۱-۷-هنر اجتماعی……………………………………………………………………………………………………………………. ۱۸

۱-۷-۱-هنر و ارتباط………………………………………………………………………………………………………………… ۱۸

۱-۷-۲-وضعیت کنونی هنر ایران…………………………………………………………………………………………….. ۲۰

۱-۸-نظریه هنرمندان……………………………………………………………………………………………………………….. ۲۲

۱-۹-هنر از دید حکما و فلاسفه………………………………………………………………………………………………. ۲۳

فصل دوم: آموزش………………………………………………………………………………………

۲-۱-تعلیم و تربیت…………………………………………………………………………………………………………………… ۲۵

۲-۲-تعریف تدریس………………………………………………………………………………………………………………….. ۲۵

۲-۳-انواع هدفهای تعلیم و تربیت……………………………………………………………………………………………. ۲۶

۲-۴-تابع و متغیر در تدریس…………………………………………………………………………………………………… ۲۶

۲-۵-تدریس و روش…………………………………………………………………………………………………………………. ۲۷

۲-۶-ارتباط یادگیری و روش تدریس………………………………………………………………………………………. ۳۰

۲-۷-اصول تدریس خوب…………………………………………………………………………………………………………. ۳۲

۲-۸-آموزش و پرورش………………………………………………………………………………………………………………. ۳۵

۲-۹-هدف از آموزش………………………………………………………………………………………………………………… ۳۸

۲-۱۰-تأثیر آموزش بر فرهنگ…………………………………………………………………………………………………. ۳۸

۲-۱۱-تأثیر فرهنگ بر جامعه………………………………………………………………………………………………….. ۳۹

۲-۱۲-آموزش هنر…………………………………………………………………………………………………………………….. ۴۳

۲-۱۳-هنر اجتماعی و آموزش…………………………………………………………………………………………………. ۴۷

۲-۱۴-آموزش عالی…………………………………………………………………………………………………………………… ۴۸

۲-۱۵-اهداف منطقه ای کردن آموزش عالی…………………………………………………………………………… ۵۰

۲-۱۶-جمعیت دانشجویان کشور…………………………………………………………………………………………….. ۵۱

۲-۱۷-جمعیت دانشجویان استان……………………………………………………………………………………………. ۵۱

۲-۱۸-پراکندگی دانشجویان آموزشی……………………………………………………………………………………… ۵۴

فصل سوم: نهاد هنری………………………………………………………………………………….

۳-۱- تعریف دانشگاه………………………………………………………………………………………………………………… ۵۵

۳-۲-تاریخ آموزش عالی در ایران…………………………………………………………………………………………….. ۵۵

۳-۳-پیش از اسلام…………………………………………………………………………………………………………………… ۵۶

۳-۴-دوران اسلامی…………………………………………………………………………………………………………………… ۵۶

۳-۵-دوره معاصر………………………………………………………………………………………………………………………. ۵۷

۳-۶-اولین دانشگاه جامع ایران………………………………………………………………………………………………… ۵۸

۳-۷-تاریخچه دارالفنون ………………………………………………………………………………………………………….. ۵۹

۳-۸-دوران پهلوی دوم و توسعه………………………………………………………………………………………………. ۶۰

۳-۹-تاريخچه آموزش معماری در کرمان………………………………………………………………………………… ۶۱

۳-۱۰-تاریخچه دانشکده هنرهای زیبا…………………………………………………………………………………….. ۶۱

۳-۱۱-تاريخچه آموزش معماری در کرمان……………………………………………………………………………… ۶۳

فصل چهارم: بررسی نمونه ها…………………………………………………………………………

۴-۱-مدرسه معماری باهاوس…………………………………………………………………………………………………… ۶۴

۴-۱-۱-بررسی پلانهای مدرسه……………………………………………………………………………………………….. ۷۱

۴-۱-۲-معرفی بخشهای مختلف ساختمان……………………………………………………………………………… ۷۳

۴-۲-مدرسه معماری ندرلند در شهر رتردام ………………………………………………………………………….. ۷۴

۴-۳-مدرسه هنر سنگاپور………………………………………………………………………………………………………… ۷۷

۴-۴-دانشگاه معماری هاروارد………………………………………………………………………………………………….. ۸۰

فصل پنجم: مطالعات زمینه…………………………………………………………………………….

۵-۱-موقعیت جغرافیایی استان ………………………………………………………………………………………………. ۸۱

۵-۲- شرایط آب و هوایی منطقه …………………………………………………………………………………………… ۸۱

۵-۳- ویژگیهای طبیعی استان ……………………………………………………………………………………………….. ۸۲

۵-۳-۱-کوه ها …………………………………………………………………………………………………………………………. ۸۳

۵-۳-۲-  خـاک ……………………………………………………………………………………………………………………….. ۸۴

۵-۴-منابع آب استان ………………………………………………………………………………………………………………. ۸۵

۵-۴-۱-قنـات ………………………………………………………………………………………………………………………….. ۸۶

۵-۵-نوع اقلیم استان………………………………………………………………………………………………………………… ۸۷

۵-۶-بارندگی در استان کرمان…………………………………………………………………………………………………. ۸۸

۵-۷-بادهای غالب ……………………………………………………………………………………………………………………. ۸۹

۵-۸-رطوبت …………………………………………………………………………………………………………………………….. ۸۹

۵-۹-جغرافیای سیاسی ……………………………………………………………………………………………………………. ۹۰

۵-۱۰-صنایع و معادن………………………………………………………………………………………………………………. ۹۰

۵-۱۱-نحوه گسترش شهر کرمان …………………………………………………………………………………………… ۹۲

۵-۱۲-فرم ساختمان در رابطه با اقلیم…………………………………………………………………………………….. ۹۲

۵-۱۳-اقليم گرم و خشك (ساختمان در اين اقليم) ……………………………………………………………… ۹۳

فصل ششم: شناخت سایت……………………………………………………………………………..

۶-۱-نقشه موقعیت سایت………………………………………………………………………………………………………… ۹۷

۶-۲-عوامل موثر در انتخاب سایت…………………………………………………………………………………………… ۹۷

۶-۳-وضعیت طبیعی زمین………………………………………………………………………………………………………. ۹۸

۶-۴-هندسه سایت……………………………………………………………………………………………………………………. ۹۹

۶-۵-بررسی جهت گسترش سایت به بیرون……………………………………………………………………………. ۹۹

۶-۶-دسترسیهای سایت ………………………………………………………………………………………………………….. ۱۰۰

۶-۷-کاربریهای همجوار سایت…………………………………………………………………………………………………. ۱۰۱

۶-۸-کاربریهای محدوده سایت………………………………………………………………………………………………… ۱۰۲

فصل هفتم: مطالعات برنامه ریزی……………………………………………………………………

۷-۱-تعاریف فضاها……………………………………………………………………………………………………………………. ۱۰۳

۷-۲-بخش آموزش ………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۰۳

۷-۲-۱-فضای آموزش مطلوب…………………………………………………………………………………………………. ۱۰۳

۷-۲-۲-استاد …………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۰۴

۷-۲-۳-شاگرد …………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۰۵

۷-۲-۴-روش ها………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۰۵

۷-۲-۵-ملاک های ارزیابی ……………………………………………………………………………………………………… ۱۰۵

۷-۲-۶-محتوای آموزش ………………………………………………………………………………………………………….. ۱۰۶

۷-۲-۷-مکان آموزش ………………………………………………………………………………………………………………. ۱۰۶

۷-۳-امکانات فضائی لازم ………………………………………………………………………………………………………… ۱۰۷

۷-۴-آموزش عملی ( آتلیه ها  و کارگاهها )……………………………………………………………………………. ۱۰۷

۷-۵-آتلیه نقشه کشی …………………………………………………………………………………………………………….. ۱۰۹

۷-۶-کارگاههای چند منظوره …………………………………………………………………………………………………. ۱۰۹

۷-۷-کارگاه طراحی  و ساخت ماکت ……………………………………………………………………………………… ۱۰۹

۷-۸-مشخصات و ابعاد کارگاه ماکت ………………………………………………………………………………………. ۱۰۹

۷-۸-فضای خدماتی کارگاه و آتلیه ………………………………………………………………………………………… ۱۱۰

۷-۸-۱-اتاق مربی……………………………………………………………………………………………………………………… ۱۱۰

۷-۹-فضای آموزشی نظری………………………………………………………………………………………………………. ۱۱۱

۷-۱۰-کارگاه طراحی پایه سطح یک ……………………………………………………………………………………… ۱۱۴

۷-۱۱-کارگاه نقاشی سطح یک ………………………………………………………………………………………………. ۱۱۴

۷-۱۲-کارگاه نقاشی سطح یک ………………………………………………………………………………………………. ۱۱۴

۷-۱۳-کارگاه نقاشی سطح دو………………………………………………………………………………………………….. ۱۱۴

۷-۱۴-کارگاه نقاشی سطح دو ۲……………………………………………………………………………………………… ۱۱۵

۷-۱۵-کارگاه عکاسی پایه ۱…………………………………………………………………………………………………….. ۱۱۵

۷-۱۶-کارگاه عکاسی پایه  ۲…………………………………………………………………………………………………… ۱۱۵

۷-۱۷-کارگاه تخصصی ۱…………………………………………………………………………………………………………. ۱۱۵

۷-۱۸-کارگاه عکاسی تخصصی ……………………………………………………………………………………………….. ۱۱۵

۷-۱۹-فضاهای کمک آموزشی ……………………………………………………………………………………………….. ۱۱۶

۷-۱۹-۱-کتابخانه تخصصی ……………………………………………………………………………………………………. ۱۱۶

۷-۲۰-قسمت تحقیقات …………………………………………………………………………………………………………… ۱۱۷

۷-۲۱-موقعیت فضاهای مورد نیاز …………………………………………………………………………………………… ۱۱۷

۷-۲۲-آمفی تئاتر وسالن اجتماعات ……………………………………………………………………………………….. ۱۱۸

۷-۲۳-بخش طراحی کامپیوتری …………………………………………………………………………………………….. ۱۱۹

۷-۲۴-آتلیه عکاسی …………………………………………………………………………………………………………………. ۱۲۰

۷-۲۵-سایرفضاهای…………………………………………………………………………………………………………………… ۱۲۰

۷-۲۶-قسمت اداری ………………………………………………………………………………………………………………… ۱۲۰

۷-۲۶-۱-بخش اداری دانشکده………………………………………………………………………………………………… ۱۲۱

۷-۲۷-کارگاههای کمک آموزشی …………………………………………………………………………………………… ۱۲۲

۷-۲۸-مشخصات عمومی کارگاهها …………………………………………………………………………………………. ۱۲۲

۷-۲۹-کارگاه ساختمان …………………………………………………………………………………………………………… ۱۲۳

۷-۳۰-کارگاه سفال و سرامیک ……………………………………………………………………………………………….. ۱۲۳

۷-۳۱-کارگاه چوب ………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۲۴

۷-۳۲-کارگاه فلز ……………………………………………………………………………………………………………………… ۱۲۴

۷-۳۳-فضاهای خدماتی تسهیلاتی رفاهی ……………………………………………………………………………… ۱۲۴

فصل هشتم: طراحی(پلان و سه بعدی)……………………………………………………………. ….

۸-۱-اهداف طراحی دانشکده………………………………………………………………………………………………… ۱۳۶

منابع :

 

– بحرینی، سید حسین ، ۱۳۸۳ ، تحلیل فضاهاي شهري: در رابطه با الگوهاي رفتاري استفاده کنندگان و ضوابطی براي طراحی، تهران : مؤسسه انتشارات و چاپ دانشگاه تهران ، چاپ سوم

– سلطانزاده ، حسین ، ۱۳۶۴ ، تاریخ مدارس ایران ، تهران : انتشارات آگاه ، چاپ اول

-سمع آذر , علیرضا ، عوامل تئوریک در نارسایی هاي مدرسه کلاسیک ، مجله مدرسه نو ، ۱۳۷۵  ، سازمان توسعه و تجهیز مدارس کشور

– غفاري ، علی ، ۱۳۷۷ ، اصول ومبانی طراحی فضاهاي آموزشی ، سازمان نوسازي ، توسعه و تجهیزات مدارس کشور ، جلد سوم

–  غروي الخوانساري ، مریم ، مدرسه محله  کانون فرهنگی – اجتماعی سازماندهنده محله  ، نشریه هنرهاي زیبا ، بهار  ۱۳۸۴  ، شماره ۲۱ ، ص ۶۷

– کامل نیا ، حامد ، ۱۳۸۸ ، دستور زبان طراحی محیط هاي یادگیري ، تهران : انتشارات سبحان نور ، چاپ دوم

-. لینچ ، کوین. ۱۳۷۱ ، تئوري شکل خوب شهر.سید حسین بحرینی.انتشارات دانشگاه تهران ، تهران

– اصلانی،ف،”بررسی شیوه هاي موثر طراحی معماري پایدار در صرفه جویی انرژي”،مجموعه مقالات سومین همایش بین المللی بهینه سازي مصرف سوخت،تهران، ۱۳۸۲

-عینی فرع.، “الگویی برا تحلیل انعطاف پذیری در مسکن سنتی ایران”، فصلنامه هنرهای زیبا، شماره. ۱۳ ، ص. ۶۴ ۷۷

-کامل نیا حامد، دستور زبان طراحی محیط های یادگیری

-آرناسون ه.ه.  مترجم : مصطفی اسلامیه، تاریخ هنر مدرن ۱۳۸۴

-مجله معمار شماره ۴۹

-عمادی اللهیاری لیلا. استاد راهنما، شادانلو  پایان نامه طراحی دانشکده هنر و معماری (دانشگاه آزاد اسلامی)، مقطع کارشناسی ارشد ۱۳۸۶

-احمدی شاپور آبادی محمد علی ، قم در رهگذر توسعه ، ندای الهی ، قم ،زمستان،۱۳۸۵

-شاه نظری محمد رضا ،معتمد محمد علی ،مصالح ساختمانی ،اسکار، تهران ،چاپ دوم ،

پائیز  ۱۳۷۵

-کسمائی ،مرتضی ، اقلیم و معماری ، خاک ، اصفهان، چاپ سوم،۱۳۸۲

-گروت لیندا –وانگ دیوید ،روش های تحقیق در معماری ،دکتر علیرضا عینی فر ،انتشارات دانشگاه تهران ،تهران،چاپ سوم،۱۳۸۸

-میسمی حسین ، سعیدی سعیده ، حری بهزاد، عناصر و جزئیات ساختمان ، واحد نشر و امور فنی،تهران، چاپ اول،۱۳۸۸

-نوبان مهرالزمان ،سیمای میراث فرهنگی قم(سازمان میراث فرهنگی کشور) ،اداره کل آموزش سازمان میراث فرهنگی ،بی جا ،زمستان،۱۳۸۱

-نویفرت ارنست و پیتر،اطلاعات معماری «نویفرت» ، حسین مظفری ،آزاده، تهران ،چاپ ششم ،(۱۳۷۹

-سالنامه آماری استان قم ۱۳۸۷ ، معاونت برنامه ریزی استان قم، قم ،پاییز،(۱۳۸۸)

-شرکت آبخیزان ، طرح منشأ یابی گرد و غبار شهر قم (هواشناسی اداره کل منابع طبیعی استان قم) ، بی جا، جلد اول،(۱۳۸۱

-مبحث پنجم مقررات ملی ساختمان

-پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی ، مطالعات و تحقیقات بر روی شهر قم

-معماریان،غلامحسین، سیری در مبانی نظری معماری ، سروش دانش ، تهران ، سوم ۱۳۸۷

-عزتي ، ابوالفضل، آموزش و پرورش اسلامي، تهران، ۱۳۵۷،

-سلطان‏زاده، حسين، تاريخ مدارس ايران، تهران، ۱۳۶۴

-واسون_لبز،دانلدکنت، طراحی اقلیمی(اصول نظری و اجرایی کاربرد انرژی در ساختمان)،دکتر وحید قبادیان،محمد فیض مهدوی،موسسه انتشارات و چاپ دانشگاه تهران ،تهران،چاپ دهم،۱۳۸۷

-مبحث ۱۴مقررات ملی ساختمان ایران

-موسسه پادشاهی معماران انگلستان هندبوک معماری ۲۰۰۷

———————–

توضیحات فایل :

فرمت: این فایل Word  وشامل ۱۴۳ صفحه می باشد.

هزینه محصول : ۲۰٫۰۰۰ تومان  ۱۸٫۰۰۰

حجم فایل : ۸٫۱۷ مگابایت

» لطفا در ابتدای پست الکترونیکی خود www را قرار ندهید ، درغیر اینصورت فایل به پست الکترونیکی شما ارسال نخواهد شد

 

دسته بندي: رساله های کارشناسی,

رساله تفرجگاه در بام تهران

توضیحات

رساله تفرجگاه در بام تهران

. مبانی و تعاریف اولیه

. بدیهی است که انسان فاقد روح، تنها نمی‏تواند حواس موجود در دنیای مادی را درک کند. برای درک این حواس، جسم موجودیتی است که فاصله‏ی خلأ فی ما بین روح و دنیای مادی را پوشش می‏دهد. اما عواملی در دنیای مادی هستند که بر روی حواس تأثیر گذاشته و به همین میزان تأثیری متقابل بر روی جسم و روح می‏گذارند و فرآیندهای مؤثر و مثبت بین روح و جسم را کاهش داده و در نتیجه بازده زندگی کاهش می‏یابد. برای افزایش بازده زندگی نه به‏طور کامل بلکه واژه‏های به طور نسبی عواملی مثل نفریح و تفرج و کارهایی از این قبیل می توانند مؤثر واقع شوند. در این پژوهش برخی از واژه‏های کلیدی که به کار خواهد رفت را به طور اختصار توضیح خواهیم داد.

فهرست مطالب

عنوان

مدخل

  1. مبانی ۱

۱٫۱٫ مبانی و تعاریف اولیه

۱٫۲٫ اوقات فراغت

۱٫۳٫ تفریح

۱٫۴٫ تفرج

۱٫۵٫ منابع تفرجگاهی

۱٫۶٫ طبقه بندی منابع تفرجگاهی

۱٫۷٫ طبقه بندی اِلان پاتمور

۱٫۷٫۱٫ (الف) منابع بالقوه طبیعی

۱٫۷٫۲٫ (ب) منابع بالفعل طبیعی

۱٫۸٫ حوزه‏بندی و پتانسیل‏های فضاهای تفرجگاهی

  1. طرح پژوهش ۴

۲٫۱٫ اهداف و ضرورت پژوهش

۲٫۲٫ روش پژوهش

  1. تعاریف ۵

۳٫۱٫ معماری چیست؟

۳٫۲٫ تفاوت معماری و ساختمان و ساختمان سازی و تأثیر آن بر سیمای کلی شهرها

۳٫۳٫ ادراک

۳٫۴٫ فضا

۳٫۵٫ محیط، انواع محیط و اثر محیط

۳٫۶٫ مکان

  1. چهارچوب نظری  ۱۱

۴٫۱٫ چهارچوب نظری

۴٫۱٫۱ (الف) نور و اثر آن

۴٫۱٫۲٫ (ب) رنگ و اثر آن

  1. شناخت ۱۲

۵٫۱٫ شهر

۵٫۲٫ زمین

۵٫۳٫ پتانسیل‏های سایت

۵٫۴٫ جامع شناسی شهری

۵٫۵٫ تعریف سایت

۵٫۶٫ اقلیم و ویژگی‏های طبیعی بام تهران

۵٫۶٫۱٫ دید و منظر

۵٫۶٫۲٫ باد غالب

۵٫۶٫۳٫ دما

۵٫۶٫۴٫ کالبد

۵٫۶٫۵٫ دسترسی‏ها

۵٫۶٫۵٫۱٫ الف) محدوده‏ی ورودی

معایب دسترسی‏های ورودی

۵٫۶٫۵٫۲٫ ب) محدوده‏ی ایستگاه اول

۶٫ تحلیل سایت

  1. سناریو  ۲۶

۷٫۱٫ سناریو

  1. دیاگرام ۲۸
  2. ارگانیک گرام ۲۹
  3. طرح جامع ۳۰

۱۰٫۱٫ طرح جامع

  1. طرح تفصیلی ۳۲

۱۱٫۱٫ تبدیل ایده به معماری

  1. استانداردها ۳۵

۱۲٫۱٫ برنامه فیزیکی و استانداردها

۱۲٫۱٫۱٫ پارکینگ

۱۲٫۱٫۲٫ استاندارد دوچرخه،پارکینگ دوچرخه،مسیر دوچرخه

۱۲٫۱٫۳٫ نمایشگاه گل و گیاه

۱۲٫۱٫۴٫ اداری و مدیریت

۱۲٫۱٫۵٫ تدارکات و پشتیبانی

۱۲٫۱٫۶٫ زمین تنیس و والیبال

۱۲٫۱٫۷٫ گالری

۱۲٫۱٫۸٫ رستوران

۱۲٫۱٫۹٫ کافه گالری

۱۲٫۱٫۱۰٫ هتل

۱۲٫۱٫۱۱٫ چرخ و فلک

۱۲٫۱٫۱۲٫ مساحت کل فضاهای ایستگاه اول

۱۲٫۲٫ استانداردهای ساخت در طبیعت

  1. طراحی ۵۴

۱۳٫۱٫ الف) محدوده‏ی پارکینک تا ایستگاه اول

۱۳٫۱٫۱٫ پارکینگ

۱۳٫۱٫۲٫ ایستگاه دوچرخه

۱۳٫۱٫۳٫ رستوران ورودی بام

۱۳٫۱٫۴٫ نمایشگاه گل و گیاه

۱۳٫۱٫۵٫ سکوی آرامش

۱۳٫۲٫ ب) ایستگاه اول

۱۳٫۲٫۱٫ سکو

۱۳٫۲٫۲٫ کافه گالری

۱۳٫۲٫۳٫ چرخ و فلک

۱۳٫۲٫۴٫ آلاچیق‏ها

۱۳٫۲٫۵٫ هتل

۱۳٫۲٫۶٫ زمین تنیس و والیبال

۱۳٫۲٫۷٫ سالن تیراندازی و بانجی جامپینگ

باتشکر از خانم حسینی از ارسال رساله مربوطه

————————————

توضیحات فایل :

-فرمت این فایل بصورت Word  وشامل ۱۰۳صفحه می باشد.

-هزینه محصول ۲۰٫۰۰۰ تومان ۲۵٫۰۰۰

-حجم فایل : ۱۰٫۳ M

» لطفا در ابتدای پست الکترونیکی خود www را قرار ندهید 

__________

دسته بندي: رساله های کارشناسی,

دانلود پایانامه کامل موزه آب

توضیحات

دانلود پایانامه کامل موزه آب

چکیده:

آب در حالات مختلف تأثيرات متفاوتي بر روي انسان دارد و هر کس به فراخور سن خويش بهره رواني خاص خود را از آن مي برد. آب درون استخرها که ترکيبات آنها با درخت ها و زيبايي هاي طبيعت باعث آرامش و راحتي روح انسان و توازن زيست شناختي او مي شود. آب جاري در رودخانه ها و کانال ها، با جريان دائمي و پويا شوق حرکت را در آدمي زنده مي کند. آب در آبشارها حالتي ديگر را در آدمي بيدار مي کند، عظمت آبي که جاري است، هيجان زائدالوصفي را در آدمي به وجود مي آورد.

استفاده از حالات مختلف آب در طراحي و معماري به منظور ايجاد احساسات مختلف، يکي از مباني طراحي عناصر معماري آبي، از جمله موزه هاي آب است

. در محيط دست ساز انسان آب به يکي از چهار شکل زير تبديل مي شود: يک نقطه، يک خط، يک آب نما(صفحه) يا يک مرز يا کناره.

آب در معماري حس هاي پنج گانه ما را به خدمت مي گيرد تا آن را با تمام کالبدمان احساس کنيم. چشم را نوازش ميدهد و به ما خوش آمد مي گويد، زمزمه آن در گوش ما را به سکوت و آرامش ناب دعوت

مي کند، تماس آن روي پوست ما پاکي و خلوص را به ارمغان دارد، رايحه تازه آن شادابي و نشاط ايجاد مي کند و مزه آن ياد آور حيات و زندگي مي باشد.

ترکيب آب با معماري بيش از هر چيز يک تجربه بصري است. حرکت جاري آب در مقابل ايستايي و ثبات معماري تضاد زيبايي دارد. نوري که از حرکت آب انعکاس مي يابد گويي بر روي سقف مي رقصد.

عناصر معماري آب با صداي خود پيام هاي دعوت را به اطراف مي پراکند و ساکنان بنا را به سوي خود مي خواند.

فهــــــــــــــرست:

چکیده

مقدمه

فصل اول

بخش اول: مباني نظري
۱-۱-۱- آب وجايگاه آن
۲-۱-۱- ممفهوم نمادين آب در اساطير كهن
۳-۱-۱- گوهروجودي وويژگي هاي آناهيتا
۴-۱-۱-آب از ديدگاه قرآن كريم
۵-۱-۱- آب در مذاق حافظ
۶-۱-۱- آب وچرخش سال
۷-۱-۱- آب وبلاگرداني
۸-۱-۱- آب ،نمادبركت
۹-۱-۱- آب ودرمان
۱۰-۱-۱- آب چهل ياسين
۱۱-۱-۱- آب تفال و حاجت خواهي

بخش دوم: نقش آب در طبيعت
۱-۲-۱- آب در طبيعت
۲-۲-۱- انسان وآب
۳-۲-۱- آب شيرين
۴-۲-۱- آب درصنعت
۵-۲-۱- كسب انرژي از آب
۶-۲-۱- آب وحمل ونقل
۷-۲-۱- تصفيه و توزيع آب
۸-۲-۱- آب وآلودگي

بخش سوم:
۱-۳-۱- آب درزندگي روزمره
۲-۳-۱- آب ومسئوليت هاي آن

بخش چهارم:آب ومعماري
۱-۴-۱- عناصرمرتبط باآب در معماري
۲-۴-۱- آموزش وكودك وآب
بخش پنجم:
۱-۵-۱- ايده ها و مفاهيم كلي در طرح موزه آب
۲-۵-۱- موزه و عملكرد آن

فصل دوم

بخش اول: جايگاه آب و جلوه هاي آن در معماري

۱-۱-۲- معبد آناهيتا
۲-۱-۲-چهل ستون
۳-۱-۲- پل خواجو
۴-۱-۲- سي وسه پل
۵-۱-۲- شاهزاده ماهان
بخش دوم: بررسي نمونه هاي مشابه داخلي
۱-۲-۲- موزه هنرهاي معاصر تهران
۲-۲-۲- باغ موزه آب قلهك
۳-۲-۲- موزه آب يزد(كركسيوني)
بخش سوم: نمونه خارجي
۱-۳-۲- موزه آب هلندآرنهوم(كركسيوني وكاربردي)
۲-۳-۲- موزه آب مورسيا(اسپانيا)
۳-۳-۲- موزه تاريخي سياميك(ژاپن)
۴-۳-۲- پارك تفريحي-آبي

فصل سوم:

بخش اول
۱-۱-۳- بررسي،تجزيه وتحليل نيازهاي پروژه
۲-۱-۳- برنامه ريزي سراي هستي بخش
۳-۱-۳- ساختار عملكردي موزه
۴-۱-۳- بررسي عملكردها
۵-۱-۳- حوزه معرفي و آموزش
۶-۱-۳- گالري ها
۷-۱-۳- واحد روابط عمومي و اموربين الملل
۸-۱-۳- امورآموزش وتبليغات
۹-۱-۳- آب وكودك

۱۰-۱-۳- حوزه پژوهشي
۱۱-۱-۳- حوزه خدمات رفاهي
۱۲-۱-۳- حوزه مالي واداري
۱۳-۱-۳- واحد حفاظت ومرمت
۱۳-۱-۳- واحد حفاظت ومرمت
بخش دوم
۱-۲-۳- نمودار وروابط اجزاءداخلي ساختمان
۲-۲-۳- انتخاب سيستم سازه هاي بهينه

فصل چهارم: طراحی موضوع

بخش اول
۱-۱-۴- لزوم تحليل سايت پروژه
۲-۱-۴- شناخت وتحليل سايت پروژه
۳-۱-۴- شهرتهران
۴-۱-۴- تقسيمات سياسي استان
۵-۱-۴- جغرافياي طبيعي استان
۶-۱-۴- پوشش گياهي
۷-۱-۴- زمين شناسي
۸-۱-۴- حركات فعال زمين
۹-۱-۴- حركات فعال زمين
بخش دوم
۱-۲-۴- حركات فعال زمين
۱-۲-۴- شناخت منطقه ۲۲
۲-۲-۴- پتانسيل هاي توسعه منطقه
۳-۲-۴- وضعيت اقليم وهواشناسي
۴-۲-۴- مشخصات جغرافيايي واقليم منطقه ۲۲ شهرتهران
۵-۲-۴- طرح تفصيلي منطقه ۲۲ شهرتهران
۶-۲-۴- امكانات منطقه ۲۲
۷-۲-۴- درياچه پارك چيتگر
۸-۲-۴- شبكه دسترسي به منطقه
۹-۲-۴- بافت قديم منطقه۲۲
۱۰-۲-۴- شهرك هاي موجود
۱۱-۲-۴- بافت جديد منطقه ۲۲
۱۲-۲-۴- تراكم جمعيت ومسكن در منطقه ۲۲
بخش سوم(به سوي طراحي)
۱-۳-۴- سايت
۲-۳-۴- عبورومروردرسايت
۳-۳-۴- ورودي هاي سايت
۴-۳-۴- ورودي به بنا

۵-۳-۴- مراكز فرهنگي اطراف سايت
۶-۳-۴- درختان
۷-۳-۴- آب
بخش چهارم:چگونگي شكل گيري حجم معماري

منابع

منابع فارسی

 

  • گزارش مقدماتي طرح قسمت اول از مرحله اول ، مهندسين مشاور نقش جهان پارس؛ خرداد ۱۳۷۵
  • موزه داري – تأليف: نوشين دخت نفيسي؛ تهران:سازمان مطالعه و تدوين کتب علوم انساني و دانشگاه ها(سمت)؛ ناشر:سازمان ميراث فرهنگي کشور(پژوهشگاه)؛ چاپ: بهار۱۳۸۰
  • دفتري ازمعماري کوير(سيري درمعماري آب انبارهاي يزد)- تأليف: غلامحسين معماريان ناشر:دانشگاه علم و صنعت ايران؛ چاپ: دي ماه ۱۳۷۲
  • اسطوره ، بيان نمادين – تأليف: ابوالقاسم اسماعيل پور؛ ناشر: سروش(صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران)؛ چاپ اول:۱۳۷۷
  • معبد آناهيتا کنگاور( کاوشها و پژوهشهاي باستانشناسي و بازسازي و احياي معماري معبد ناهيد و تاق گرا)- تأليف: سيف اله کامبخش فرد؛ ناشر: سازمان ميراث فرهنگي کل کشور؛ چاپ:۱۳۷۴
  • مجموعه مقالات دومين کنگره تاريخ معماري و شهرسازي ايران ارگ بم – کرمان(جلد نخست) ۲۹-۲۵ فروردين۱۳۷۸ ؛ ناشر: سازمان ميراث فرهنگي کل کشور
  • مجموعه مقالات دومين کنگره تاريخ معماري و شهرسازي ايران ارگ بم – کرمان(جلد پنجم) ۱۲-۷ اسفند۱۳۷۴ ؛ ناشر: سازمان ميراث فرهنگي کل کشور
  • موزه هاي جديد – تأليف: جوزف ماريا مونتانر؛ مترجم: اکرم بحرالعلومي؛ ناشر: اداره کل ميراث فرهنگي استان فارس؛ چاپ:۱۳۸۲
  • مجموعه اشعار فروغ فرخزاد- تأليف: ولي الله فرهاني؛ ناشر: آبفام؛ چاپ دوم: بهار ۱۳۸۱
  • رواق – فصل نامه تحقيقاتي در زمينه معماري و هنر- شماره ۳ ؛ تابستان ۱۳۷۸
  • تيشتر ۶ (خبر نامه پژوهشکده مردم شناسي در زمينه پژوهش هاي انسان و آب) ؛ سازمان ميراث فرهنگي کل کشور
  • تيشتر ۸ (خبر نامه پژوهشکده مردم شناسي در زمينه پژوهش هاي انسان و آب) ؛ سازمان ميراث فرهنگي کل کشور
  • موزه ها ۲۵- دوره جديد، شماره چهارم؛ شماره پياپي بيست وپنجم ؛ سازمان ميراث فرهنگي کل کشور ؛ پاييز ۱۳۷۹
  • موزه ها ۳۰- دوره جديد، شماره نهم؛ شماره پياپي سي ام ؛ سازمان ميراث فرهنگي کل کشور ؛ بهار ۱۳۸۱
  • موزه ها ۳۴- دوره جديد، شماره سيزدهم؛ شماره پياپي سي وچهارم ؛ سازمان ميراث فرهنگي کل کشور ؛ بهار ۱۳۸۲
  • موزه ها ۳۷- دوره جديد، شماره شانزدهم؛ شماره پياپي سي و هفتم ؛ سازمان ميراث فرهنگي کل کشور ؛ تير ۱۳۸۲
  • موزه ها (خبر نامه ايکوم ايران)- دوره جديد، شماره اول؛ شماره پياپي بيست وسه ؛ سازمان ميراث فرهنگي کل کشور
  • فصلنامه معماري و فرهنگ- شماره ۱۳؛ سال چهارم؛ بهار۱۳۸۲
  • فصلنامه معماري و فرهنگ- شماره ۱۴؛ سال سوم؛ تابستان۱۳۸۲
  • فصلنامه معماري ايران(ما)- شماره پياپي ۱۳+۱۲؛ بهار و تابستان۱۳۸۲
  • فصلنامه مهاب قدس- دوره جديد شماره ۲۵؛ زمستان ۱۳۸۲
  • آبادي- فصلنامه مطالعات و تحقيقات معماري و شهرسازي- سال چهارم؛ شماره ۱۵ ؛ زمستان ۱۳۷۳
  • ماهنامه پژوهشي،آموزشي،اطلاع رساني- برنامه ريزي مديريت شهري- دوره جديد شماره ۳۸؛ سال چهارم؛ تير۱۳۸۱
  • شهرداريها- ماهنامه مطالعات و تحقيقات و اطلاعات- آگوست۲۰۰۲؛شماره ۳۸
  • همايش بين المللي قنات(مجموعه مقالات)؛ جلد اول؛ ناشر:شرکت سهامي آب منطقه اي يزد؛ ارديبهشت ۱۳۷۹
  • مجموعه متون اطلاع رساني(۳۲)به مناسبت برگزاري اولين همايش بين المللي انسان و آب ۱۵-۱۳؛مرکز اسناد و مدارک ميراث فرهنگي کل کشور؛ تير ۱۳۸۱
  • موزه ملي آب ايران؛ سارا خورشيدي فرد؛ دانشگاه آزاد اسلامي- واحد قزوين؛ شهريور۱۳۸۲
  • مرکز تجاري نيايش؛ شراره حريري؛ دانشگاه کاشان- دانشکده معماري و هنر؛ شهريور۱۳۸۲

منابع غیر فارسی

توضیحات فایل :

فرمت این فایل Word  وشامل ۱۶۹ صفحه می باشد.

هزینه محصول :۹٫۰۰۰ تومان

حجم فایل : ۷٫۵۶ مگابایت

نقشه ها و روند پروژه کانسپت هـدیـه ما به کسانی که این محصول را خریداری کردن 

 

دسته بندي: رساله های کارشناسی,

مطالعات موزه صنایع دستی

توضیحات

مطالعات موزه صنایع دستی

 

توضیحات مختصر ازپروژه:

چكيده:

معماري ايران در اعصار و قرون گذشته سير و روندي تكاملي و پيوسته داشته است اين روند و سير تا سبك اصفهاني در زمان قاجار بيشتر نمي‌پايد و متاسفانه در زمان قاجار سير قهقرائي و انحطاط خود را طي مي‌كند و بعد از اين ديگر معماري ايران آن طور كه در‌شان اين فرهنگ و تمدن كهن بوده است نتوانسته رخ بنمايد. در گذشته، معماران متبحر و استادان مسلم فن ساختمان در كشور ما از بين مردم و زندگي‌هاي ساده‌شان مي‌آمد. اما در زمان ناصرالدين شاه قاجار و ايجاد مدرسه دارالفنون و تدريس علوم و هنرهاي مختلف به شكل و شيوه غربي، معماران تحصيل كرده نيز خود را از فرهنگ عامه مردم جدا كردند و كم كم به عنوان موجوديتي غريب و منفك از افكار و زندگي مردم قرار گرفتند. ايران كشوري است با تمدن چندين هزار ساله و معماري بسيار غني. اگر قرار باشد موزه‌اي براي معماري داشته باشيم تمام سرزمين پهناور ايران يك موزه معماري است. آنچه مسلم است لزوم مكاني كه بتواند مردم و متخصصين را بياد گذشته فراموش شده خويش از جمله معماري غني و با ارزش خود بياندازد، احساس مي‌شود. مكاني كه در آن همگان از جمله معماران و متخصصين با نحوه فضاسازي و ارزش‌هاي پايدار در معماري گذشته آشنا شده و آن را مطابق، همراه و هماهنگ با بافت اجتماعي و خواست و نياز زندگي امروز ايران ايجاد نمايد معماران، گذشته خويش را پيش روي خود دارند و اين بار با احساس تعهد به هويت ملي و با توجه به نيازهاي بجا و ريشه‌اي مردم و فن ساخت و ساز امروز درباره معماري مي‌انديشند و گام بر مي‌دارند. موزه و مركز همايش‌هاي معماري با توجه به بعضي مفاهيم در معماري ايران، با مصالح روز و مطابق با فرم و توپوگرافي زمين شكل گرفته است و مي‌تواند با ارائه آثار معماري، تاريخ تمدن هنرها، آداب و رسوم، معرفي شخصيت‌ها و ارائه علوم و فنون وابسته به معماري و با برپايي مسابقاتي در زمينه تاريخ، فرهنگ و معماري به رشد و اعتلاي معماري و آشنايي همه اقشار جامعه با معماري ياري رساند.

 .

فهرست مطالب

فصل اول : کلیات پژوهش

۱-۱- مقدمه  ———————————————————————– ۱

۱-۲- بیان مسئله ——————————————————————– ۲

۱-۳- ادبيات يا پيشينه تحقيق ———————————————————  ۵

۱-۴- اهداف علمی ——————————————————————  ۶

۱-۵- اهداف کاربردی  —————————————————————- ۶

۱-۶- ضرورتهای خاص انجام تحقیق —————————————————– ۶

۱-۷- نوع روش تحقيق —————————————————————  ۷

۱-۸- ساختار رساله  —————————————————————— ۸

فصل دوم : مبانی نظری و پیشینه تحقیق

بخش اول: پایداری اجتماعی

۲-۱-۱- مبانی نگرش فرهنگي – اجتماعي ———————————————– ۱۰

۲-۱-۲-  تفاوت هاي و شباهت نگرش فرهنگي -اجتماعي و  معنا گرا(سنت گرا)  —————– ۱۰

۲-۱-۳-  ظرف مكاني ،فرهنگ و روابط اجتماعي —————————————— ۱۱

۲-۱-۴- حوزه های مشترک معماری و شهرسازی و علوم اجتماعی —————————- ۱۱

۲-۱-۴-۱- انسان شناسی شهری ——————————————————  ۱۲

۲-۱-۴-۲- شهر فضا —————————————————————- ۱۲

۲-۱-۵- تقسیم بندی فضاهای شهری از دیدگاه نگرشهای فرهنگی – اجتماعی —————— ۱۳

۲-۱-۶- مرزهای فرهنگی – اجتماعی و مرزهای معماری ———————————— ۱۴

۲-۱-۷- پایداری اجتماعی ———————————————————— ۱۴

۲-۱-۸-  ابعاد توسعه پایدار- بعد اجتماعی ———————————————– ۱۷

۲-۱-۸-۱- مفهوم توسعه اجتماعی —————————————————– ۱۷

۲-۱-۸-۲- شاخصهای توسعه اجتماعی ————————————————– ۱۷

۲-۱-۸-۳- شاخصهای آموزش و سوادآموزی  ——————————————— ۱۸

۲-۱-۸-۴- شاخصهای کار و عدم اشتغال  ———————————————–  ۱۸

۲-۱-۸-۵- شاخصهای مصرف ——————————————————— ۱۹

بخش دوم : شناخت موزه

۲-۲-۱- تعریف میراث فرهنگی ——————————————————–۲۰

۲-۲-۲- طبقه بندی میراث فرهنگی —————————————————- ۲۱

۲-۲-۳- میراث فرهنگی معنوی ——————————————————- ۲۱

۲-۲-۴- میراث طبیعی ————————————————————–  ۲۲

۲-۲-۵- تاريخچه پيدايش موزه  ——————————————————-  ۲۳

۲-۲-۵- تاريخچه پيدايش موزه ——————————————————– ۲۳

۲-۲-۵-۱- تعريف موزه  ————————————————————- ۲۳

۲-۲-۵-۲- موزه در بینش اسلامی  —————————————————– ۲۵

۲-۲-۵-۳- شورای بین‌المللی موزه‌ها ————————————————— ۲۵

۲-۲-۵-۴-  معرفی ایكوم ICOM  —————————————————-  ۲۷

۲-۲-۶- تاريخچه موزه در جهان——————————————————-  ۲۷

۲-۲-۷- نهادينه شدن موزه ها  ——————————————————– ۲۹

۲-۲-۸- تاريخچه موزه در ايران ——————————————————-  ۳۱

۲-۲-۹- انواع موزه ——————————————————————۳۵

۲-۲-۹-۱- موزه‌های تاریخی ———————————————————  ۳۵

۲-۲-۹-۲- موزه‌های علمی ————————————————————۳۶

۲-۲-۹-۳- موزه‌های تخصصی ———————————————————۳۶

۲-۲-۹-۴- موزه‌های منطقه‌ای  ——————————————————– ۳۷

۲-۲-۹-۵- موزه‌های فضای  آزاد——————————————————- ۳۷

۲-۲-۹-۶-  بناهای تبدیل شده به موزه  ————————————————- ۳۸

۲-۲-۹-۸- موزه‌های جدید ———————————————————–۴۰

۲-۲-۱۰-  خاستگاه موزه‌ها و چگونگی  ورود به ایران ————————————— ۴۱

۲-۲-۱۱- طبقه‌بندی موزه‌های ایران —————————————————- ۴۲

۲-۲-۱۱-۱-  موزه‌های علوم و فنون—————————————————–۴۳

۲-۲-۱۱-۲-  موزه‌های تاریخی و باستانی ————————————————۴۳

۲-۲-۱۱-۳- اكوموزه‌ها  ————————————————————- ۴۴

۲-۲-۱۱-۴- موزه‌های هنری و نمایشی ————————————————– ۴۴

۲-۲-۱۱-۵-  موزه‌های مردم‌شناسی —————————————————- ۴۴

۲-۲-۱۱-۶- موزه‌های اندیشمندان (خانه هنرمندان) —————————————-۴۵

بخش سوم :  مطالعات تطبیقی  ؛ معروف ترين موزه هاي جهان

۲-۳-۱- موزه آکروپولیس   ———————————————————– ۴۵

۲-۳-۲- موزه اورسی  —————————————————————- ۴۶

۲-۳-۳- مادام توسو  —————————————————————-  ۴۷

۳-۲-۴- موزه آرمیتاژ —————————————————————-۴۸

۲-۳-۵- موزه لوور پاریس ————————————————————-۴۹

۲-۳-۶- موزه پرادوی مادرید———————————————————–۵۱

۲-۳-۷- موزه اسمیت سونیان واشنگتن  ————————————————- ۵۲

۲-۳-۸-  موزه هنر میلواکی ———————————————————–۵۳

۲-۳-۹- موزه پارس —————————————————————–۵۶

۱۰-۲۹-۲ موزه هنرهای معاصر تهران ————————————————— ۴۹

فصل سوم : شناخت بستر طرح

۳-۱- موقعیت جغرافیایی و تقسیمات سیاسی استان  ————————————— ۶۰

۳-۲- جغرافیای تاریخی استان ——————————————————–  ۶۱

۳-۳- وجه تسمیه اهواز  ————————————————————– ۶۴

۳-۴- جغرافیای طبیعی و اقلیم استان  ————————————————– ۶۷

۳-۵- ویژگی های طبیعی شهر اهواز  —————————————————- ۶۸

۳-۶- جمعيت و نرخ رشد آن درشهر اهواز ———————————————— ۷۰

۳-۷- گونه های گیاهی خوزستان —————————————————— ۷۱

۳-۸- وضعیت آب وهوایی ———————————————————— ۷۱

۳-۸-۱- نمودار آب و هوا ————————————————————– ۷۲

۳-۸-۲- نمودار دما  —————————————————————— ۷۳

۳-۸-۳- جدول آب و هوا  ————————————————————– ۷۳

فصل چهارم : مطالعات تکمیلی

۴-۱- عرصه بندی موزه ها ————————————————————۷۵

۴-۱-۱- عرصه معرفی—————————————————————-۷۶

۴-۱-۲- عرصه اداری—————————————————————- ۷۸

۴-۱-۳-عرصه پژوهشی—————————————————————۷۹

۴-۱-۴- عرصه آموزشی  ————————————————————- ۸۰

۴-۱-۵-  عرصه خدمات رفاهی و عمومی  ————————————————۸۰

۴-۱-۶- عرصه خدمات پشتیبانی —————————————————— ۸۱

۴-۲- استاندارد های طراحی موزه ها—————————————————- ۸۵

۴-۲-۱- ارتباطات و دسترسی ها ——————————————————- ۸۵

۴-۲-۲-  سیرکلاسیون فضاهای نمایش ————————————————– ۸۶

۴-۲-۳- مسیر بازدید هدایت شده (مدار گردش اجباری) ———————————— ۸۷

۴-۲-۳-۱- طرح زنجیره ای————————————————————۸۸

۴-۲-۳-۲- طرح ستاره ای———————————————————— ۸۸

۴-۲-۳-۳- طرح بادبزنی   ———————————————————— ۸۸

۴-۲-۳-۴- مسیر بازدید آزاد (مدار گردش اختیاری) ————————————— ۸۹

۴-۳- نورپردازی در موزه ها   ———————————————————-۸۹

۴-۳-۱- نورپردازی فضاهای سرویس دهی عمومی ——————————————۸۹

۴-۳-۲- نور پردازی مصنوعی ———————————————————-۹۰

۴-۳-۲- پنجره ی دیواری————————————————————-۹۰

۴-۳-۳- پنجره ی سقفی  ———————————————————— ۹۰

۴-۳-۴- کلرستوریها  —————————————————————- ۹۱

۴-۴- اندازه در موزه ها —————————————————————۹۲

۴-۴-۱- تناسبات انسانی ————————————————————-۹۲

۴-۴-۲- ارتفاع مناسب برای دیدن——————————————————-۹۲

۴-۴-۳- اندازه ها و فضای نمایش ——————————————————-۹۳

۴-۵- نمایش در موزه ها   ————————————————————-۹۳

۴-۶- تاسیسات در موزه ها ———————————————————— ۹۴

۴-۶-۱- سیستم های حرارتی و برودتی————————————————– ۹۴

۴-۶-۲- سیستم برق —————————————————————-۹۵

۴-۶-۳- تجهیزات نظافت ————————————————————-۹۵

۴-۷- حفاظت و امنیت —————————————————————۹۷

۴-۷-۱- مقابله با سرقت ————————————————————–۹۷

۴-۷-۲- ایمنی در مقابل آتش ——————————————————— ۹۸

۴-۷-۳- نور———————————————————————– ۹۸

۴-۸- آب و هوا  ——————————————————————- ۱۰۰

۴-۹- حشرات ——————————————————————– ۱۰۰

۴-۱۰- فضاها و دياگرام روابط فضا ها  ————————————————-۱۰۱

۴-۱۰-۱- تالار ورودي ————————————————————- ۱۰۲

۴-۱۰-۲- گالري ها يا تالار نمايش آثار ————————————————–۱۰۳

۴-۱۱- کف موزه —————————————————————— ۱۰۳

۴-۱۲- مصالح پیشنهادی برای مفروش کردن فضاها   ————————————– ۱۰۴

۴-۱۳- کلیات معماری موزه ها  ——————————————————- ۱۰۶

۴-۱۴- نکاتی در باب معماری موزه—————————————————-  ۱۰۷

منابع:

‌‌‌‌‌[۱] بيهقي، محمود،  سبزوار شهر ديرينه هاي پايدار  چاپ اول بهمن،   ناشر كتابستان مشهد،۱۳۷۰٫

[۲] موزه – موزه مردم شناسی – برنامه فیزیکی – موزه های جهان                                               .

[۳] نويفرت،ارنست، نويفرت آرشيتكت داتا ( اطلاعات معماري)، مترجم: ر-ن- حامد، چاپ ششم، تهران: چاپخانه صنوبر، خرداد ۱۳۷۳٫

[۴] سازمان ميراث فرهنگي سبزوار،

[۵] د، كي، چينگ فرانسيس، معماري فرم فضا و نظم ، ۱۹۷۹، ترجمه: زهره قراگزلو، تهران: انتشارات دانشگاه تهران، اسفند ۱۳۷۰٫

[۶] طرح جامع اقتصادي – اجتماعي- فرهنگي استان خراسان، چاپ سازمان برنامه و بودجه.

[۷] سنگ سفيدي، محسن، عبدالله زاده ثاني، محمد، سيماي شهرستان سبزوار، ناشر مولف، ۱۳۸۸٫

[۸] كسائي، طراحي اقليمي ، ناشر مولف، تهران: ۱۳۸۰٫

بعلت سوء استفاده از افراد سودجود منابع بطور خلاصه آورده شده

_______________

——————————————

توضیحات فایل :

فرمت این فایل Word  دارای ۱۰۷ می باشد.

از ویژگی های این رساله:

۱-مطالعات اقلیمی به درخواست هدیه داده میشود » بعد از خرید به ما اطلاع بدید 

۲-منابع اخر هر پاراگراف مطالب ذکر شده » در تمامی صفحات

۳-منابع پاورقی ذکر شده »در تمامی صفحات

۴-بصورت اختصاصی و برای اولین بار توسط وب سایت معمارآنلاین عرضه شده

۵-گارانتی بازگشت وحع شامل این محصول میشود

به نظر شما وقت خرید از ما نیست ؟؟

هزینه محصول : ۱۹٫۰۰۰ تومان

حجم فایل :۴۱۵٫۵ مگابایت

برای خرید در قسمتــ بالا از گزینه افزدون به سبد خرید استفاده کنید >>> بعد از خرید بصورت اتوماتیک لینک دانلود به نمایش خواهد شد همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال میشود

baner--me

» لطفا در ابتدای پست الکترونیکی خود www را قرار ندهید ، درغیر اینصورت فایل ارسالی درچار مشکل خواهد شد

دسته بندي: رساله های کارشناسی,

مطالب تصادفي

مطالب پربازديد