دانلود رایگان پایان نامه

ایستگاه اتش نشانی ویترا ـ زاها حدید

ایستگاه اتش نشانی ویترا ـ زاها حدید"ایستگاه اتش نشانی ویترا ـ زاها حدید"ایستگاه اتش نشانی ویترا ـ زاها حدید"ایستگاه اتش نشانی ویترا ـ زاها حدید"ایستگاه اتش نشانی ویترا ـ زاها حدید,ایستگاه اتش نشانی ویترا ـ زاها حدید,

حالا 20 سال از عمر ایستگاه اتش نشانی ویترا، اولین اثر مهم زاها حدید می گذرد، این ترکیب بندی برامده از خطوط بزرگ نمایی شده و احجام بتنی، تا امروز…

تعرفه طراحی
درگاه پرداخت
قالب ساز انلاین
ساخت کد QR
رنگ های فلت
سفارش ترجمه
تمام ابزار ها
نام کاربری :
پسورد :
  • پسورد خود را فراموش کرده اید؟
  • نام کاربری :
    پسورد :
    تکرار پسورد :
    ایمیل :
    نام مستعار :
    کد امنیتی : کد امنیتیبارگزاری مجدد
    دسته بندی

    حالا 20 سال از عمر ایستگاه اتش نشانی ویترا، اولین اثر مهم زاها حدید می گذرد، این ترکیب بندی برامده از خطوط بزرگ نمایی شده و احجام بتنی، تا امروز همچنان صف شکن باقی مانده و عملا به بخشی از گفتمان معماری معاصر تبدیل شده است.

     

    تخریب این ایستگاه که پس از اتش سوزی 20 ام جولای 1981 تقریبا بخش عظیمی از امکانات و تاسیسات خود را از دست داده بود، این امکان را فراهم اورد تا مجموعه ای پویا و به لحاظ بیان معماری قوی حاصل اید که از نظر سبکی هم در مرزهای بسط ایده های معماری قرار گیرد و البته این موقعیت نیز به سبب انتخاب حدید که به پیش گرفتن پیچیدگی های ساختاری در بیان معماری شناخته می شد تقویت گردید.

     

     

    حالا 20 سال از عمر ایستگاه اتش نشانی ویترا، اولین اثر مهم زاها حدید می گذرد، این ترکیب بندی برامده از خطوط بزرگ نمایی شده و احجام بتنی، تا امروز همچنان صف شکن باقی مانده و عملا به بخشی از گفتمان معماری معاصر تبدیل شده است.

     

    تخریب این ایستگاه که پس از اتش سوزی 20 ام جولای 1981 تقریبا بخش عظیمی از امکانات و تاسیسات خود را از دست داده بود، این امکان را فراهم اورد تا مجموعه ای پویا و به لحاظ بیان معماری قوی حاصل اید که از نظر سبکی هم در مرزهای بسط ایده های معماری قرار گیرد و البته این موقعیت نیز به سبب انتخاب حدید که به پیش گرفتن پیچیدگی های ساختاری در بیان معماری شناخته می شد تقویت گردید.

     

    ایستگاه که همچون انفجاری منجمد از صفحات به نظر می اید، به واسطه فقدان زوایای راست گوشه همچنان در تاریخ معماری معاصر شاخص است و به نوعی تدوینی است از دینامیسم حجمی و بیان فرمی سختْ محقق. ساختمان به دو بخش تقسیم شده است و نهایتا به یک تیپولوژی خطی منتهی گردیده که پلان باز ان را با خطوط داخلی گره زده است و رفتار حجمی ساختمان را به واسطه لایه های درونی اش توجیه می کند.

     

    تاثیر کلی احجام بتنیِ در هم درگیر حسی از جنبشی پرانرژی را تداعی می کند که بیانی تکتونیکی یافته است. توده ساختمانی کاملا معلق است، این بارزه را می توان در پله های معلق داخلی و سقف بیرون زده مشاهده نمود. اگر چه تمام خطوط در مرکز فضا و ورودی مجموعه به هم می رسند، به نظر می رسد هر دو تراز نسبت به هم پس و پیش شده اند، این سیاق پیکره بندی در سالن غذاخوری هم رخ می نمایاند، سالنی که با خط افق مجموعه در تعارض است.


    مطالب مرتبط با پست جاری

    نظرات

    نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
    کد امنیتی